Ansatte
OBS: Bloggen pagaweb vil ikke bli oppdatert for nye endringer i HR-portalen eller regelverk, da denne bloggen vil utgå ved overgang til nytt lønnssystem 1/1-2021
HR-portalen er UiBs lønn og personaldatasystem. Når du logger deg på HR-portalen vil du få tilgang til dine lønn og personalopplysninger. Du kan bl.a. se din egen lønnsslipp, fylle ut skjema på nettet (fravær, permisjonssøknader o.l) legge inn data på pårørende, sjekke feriestatus eller registrere reiseregninger m.m. – alt dette kan du gjøre i HR-portalen.
Bloggen: Ved å velge i menyen under Ansatt vil dere få frem informasjon om hvordan dere skal registrere i de forskjellige skjemaene og relevant regelverk i forbindelse med dette.
NÃ¥r det gjelder foreldrepermisjon bruk linken til UiB sine sider om foreldrepermisjon
Foreldrepermisjon:Â https://www.uib.no/foransatte/123463/foreldrepermisjon?step=1Â
Rapportering av problemer/feil i HR-portalen
Dersom dere får problemer, eller oppdager feil når dere bruker PagaWeb, ber vi om at dere melder dette i en sak i UiBhjelp.  Det er Økonomiavdelingen som skal stå for all kontakt mot leverandøren.
Medarbeiderhåndboken
Medarbeiderhåndboken er et oppslagsverk for alle ansatte ved UiB. Her finner du nyttig informasjon knyttet til ditt arbeidsforhold.